"It's more fun in the Philippines"


Skulle du ha sett, her er jeg atter en gang i Filippinene. Etter å ha småsurfet litt rundt etter andre mulige alternativer til asiatiske feriemål ble igjen konklusjonen "It's more fun in the Philippines", en setning som stadig brukes som et slagord både av flere aktører i turistnæringen i dette øyriket, og av min kjæreste (som - ikke helt uvesentlig - kommer fra nettopp dette landet). Filippinene består av over 7000 øyer totalt, så det skulle være nok av muligheter for nye opplevelser innen både natur og kultur selv om man har besøkt landet flere ganger tidligere.

Siden begynnelsen av juli har jeg hatt base i byen Cebu, på øya med samme navn. Her var jeg også flere dager i desember/januar. Siden jeg kun har med meg en 10" laptop med begrenset mulighet for bildebehandling på turen, blir det bilder og blogg først etter at jeg kommer hjem. Her er likevel en liten smakebit med noen bilder fra de siste dagene:



Båten jeg fotograferte fra på hvalhaisafari utenfor Oslob, sør på Cebu. Bilder fra båtturen kommer i en egen blogg senere...



Bagacay Point Lighthouse



Guttunger i veikanten følger med på trafikken, Liloan



Ung natthegre, Papa Kit's Marina and Fishing Lagoon