Ikke bare fugl

Det er ikke bare fjærkledde skapninger å se på Lista, eller andre steder hvor jeg ferdes med kikkert og kamera. Noen pelskledde er også faste innslag i kulturlandskapet.

Jeg har egentlig sansen for alle slags dyr, men jeg foretrekker de ville, og jeg skal innrømme at min kunnskap om hest, kveg osv. er svært begrenset. Det kan forøvrig opplyses om at alle bildene, sånn for sikkerhetens skyld, under er tatt på trygg avstand med 300mm eller mer som brennvidde.



Hmmm, hva har vi her da?



Litt lettere forfra...



Sau utfordrer til stirrekonkurranse...
 

På Utsira labber det rundt noen svære beist kalt skotsk høylandsfe. Disse har funnet veien til bildebrikken min tidligere, og det skjedde også sist høst da jeg som vanlig var på Utsira i starten av oktober.



Vent litt, du har noe på kinnet...

 

Opsss, caught on camera!